Nu kunne man godt tro, at dette var den ultimative guide til Android, så man hurtigt kan producere sin egen app. Det er ikke tilfældet!

Tværtimod så er From Idea to App alt det andet, det der ikke lige har med programmeringen at gøre: Hvad skal app’en kunne, hvem er målgruppen, hvordan finansieres udviklingen, hvordan markedsfører man sin app, og hvad kan man forvente af udfordringer undervejs? Her er bogen til gengæld ret grundig og vil også kunne gøre sig som håndbog i markedsføring.

Vi begynder helt ved begyndelsen: Hvad kan din app, som ikke kan findes andre steder, og hvorfor skal det være en app? Alene mængden af solgte iPhones i Danmark overbeviser om, at app kan være en rigtig god mulighed, 96 % af alle danske husstande har en iPhone eller en SmartPhone, så behovet for tjenester på mobilen må forventes at være opadgående.

Dernæst skal man vurdere, hvordan man vil sælge sin app, og først herefter kommer overvejelserne om, hvad det præcist er for behov, app’en skal dække, og hvor mange potentielle købere der findes til netop den app.

From Idea to App kommer godt rundt om ideen der skal blive til et godt salg. Særligt lægges der vægt på segmentering og salget til brugeren herunder vigtigheden af at fortælle en historie om hvilke problemer app’en løser i overensstemmelse med tidens markedsføring.

Guiden er fin især til helt unge iværksættere og har også praktiske, meget jordnære råd som for eksempel at fastholde sit almindelige arbejde med mindre man har sparet op til at kunne udvikle sin app.

Sproget er let og flydende, og grafikken indbydende, så man får lyst til at være med i udviklingen og i salgsarbejdet.

From Idea to App

Here’s how you do it!

Steven Højlund, Christian Nielsen og Michael Thing

296 sider

Samfundslitteratur

Udgivet: 2019

Birte Strandby